Algemene Voorwaarden
Op alle overeenkomsten gesloten via de site donsdekbedden.nl zijn onderstaande bepalingen van toepassing.
Overeenkomst en gegevens:
- De koopovereenkomst komt tot stand nadat u in het winkelwagentje accoord bent gegaan met de voorwaarden en op “bestelling plaatsen” heeft gedrukt, dan is de order definitief geplaatst. U krijgt hiervan per mail een bevestiging.
- Krijgt u geen bevestiging, neemt u dan contact met ons op. Mogelijk is er iets verkeerd gegaan met de verwerking waardoor uw order niet (correct) is genoteerd.
- Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt uw order in behandeling genomen. Zie verder “Betaling”.
Privacy:
- Zie onze privacy verklaring
Leveringstermijn:
- In principe worden alle dekbedden en andere artikelen op order geproduceerd. Levertijd is daarmee standaard 10-15 werkdagen. Zie ook levertijden.
- Artikelen welke op voorraad liggen (dat staat dan aangeven bij het product) worden z.s.m. uitgeleverd.
- Per mail zullen wij u informeren over de exacte leverdatum en u op de hoogte houden van de status van uw bestelling.
- Mochten wij niet in staat zijn uw bestelling binnen een maand na ontvangst van uw betaling uit te leveren, dan bent u vrij de order kosteloos te annuleren. Zie verder punt 5, 6 en 7 van “Annulering”.
Verzendkosten:
- Per EU lidstaat worden de verzendkosten berekend. Geeft u dus het juiste land van aflevering aan. De getoonde bedragen zijn incl. BTW
- Geen verzending van goederen buiten de EU.
- Indien u voor meer dan € 100,- bestelt, dan betaalt u geen transportkosten bij verzending binnen Nederland, België en Duitsland.
- Bij bestellingen onder de € 100,- wordt een bijdrage in de verzendkosten van € 7,80 in rekening gebracht bij verzending binnen Nederland.
- Bij bestellingen onder de € 100-. wordt een bijdrage in de verzendkosten van € 10,- in rekening gebracht bij verzending naar België en Duitsland.
- Bij berekende bijdrage in de verzendkosten wordt max. € 10,- vergoed bij retourneren.
- Kosten voor speciale verzendopties, zoals avondlevering, worden niet vergoed bij retourneren van het artikel.
Betaling:
Wij bieden een aantal mogelijkheden om te betalen
- Betaling via iDEAL (vanaf Nederlandse bankrekeningen), BanContact/MisterCash (België), Sofort of Creditcard via Mollie, onze betaalprovider: Volgt u de stappen op het scherm. Via uw vertrouwde internetbankieromgeving maakt u het factuurbedrag direct aan ons over. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Uw order wordt in behandeling genomen zodra de betaling is gelukt. Sluit het scherm na het overmaken van uw betaling niet af via het rode kruisje in de rechterbovenhoek maar log uit op de aangegeven manier. U wordt dan teruggeleid naar deze website om uw bestelling af te ronden.
- Betaling via overschrijving (met de invoering van SEPA volstaat het IBAN bankrekeningnummer voor betalingen vanuit alle EU lidstaten): Na plaatsing van uw order via de website krijgt u de orderbevestiging / vooruitbetalings-factuur per mail toegezonden. U kunt deze vervolgens betalen op een door u gewenste manier. Na ontvangst van uw betaling op onze rekening wordt uw order in behandeling genomen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Houdt u echter wel rekening met de verwerkingstijd van uw betaling. Mochten we na 5 dagen geen betaling hebben ontvangen, dan annuleren we de bestelling
- Betaling bij aflevering (alleen mogelijk binnen Nederland bij bedragen boven de € 100,-): De rembourskosten worden 1 op 1 aan u doorbelast. Dit zijn uitdrukkelijk geen verzendkosten. U betaalt het factuurbedrag bij aflevering aan de chauffeur. Zorgt u ervoor dat u het bedrag in contanten gepast in huis heeft op het moment van afleveren (PIN betaling is nog niet mogelijk).
Omdat we weten dat het bestelproces soms per ongeluk te ver wordt doorlopen en wij bij deze betaalkeuze geen controle hebben middels het ontvangen van een betaling vragen we u om de order nog eens extra aan ons te bevestigen via de mail.
Levering:
Bij het afrekenen heeft u de keuze tussen verschillende vervoerders. Wij zullen zoveel mogelijk rekening houden met uw keuze, maar het staat ons vrij om in voorkomende gevallen uit te wijken naar een andere vervoerder. Mocht u niet thuis zijn op het moment van aanleveren, dan laat de bezorger een berichtje achter met hoe de verdere afhandeling zal zijn. Dit kan per vervoerder verschillen.
Product garantie:
- Reclamaties dienen altijd schriftelijk, per mail of per post, aan ons te worden doorgegeven. Stuurt u (een kopie van) uw orderbevestiging mee, of vermeldt duidelijk uw naam, adres, e-mail adres en het ordernummer zoals op de pakbon staat vermeld.
- Terugbetaling zullen we zoveel mogelijk doen via de oorspronkelijke betaalmethode. Wanneer dit niet meer mogelijk is, hebben we uw bankrekening/IBAN nummer nodig voor het overmaken van evt. restitutiebedrag
- De betreffende goederen zullen aan ons geretourneerd moeten worden, zodat een deskundige de oorzaak kan vaststellen. De kosten voor de retourzending zijn in eerste instantie voor rekening van de klant. Wanneer duidelijk is dat de schade of het gebrek veroorzaakt is door materiaal- of productiefouten, zal dit bedrag weer terugbetaald worden.
- Zie verder “Bepaling Restitutiebedrag”.
Garantietermijn dekbedden
In het geval van schade of gebreken door materiaal- of productiefouten geldt:
- Tot één jaar na aankoop 100% vergoeding of kostenloze vervanging.
- Tot twee jaar na aankoop 50% vergoeding.
- Tot vijf jaar na aankoop 25% vergoeding.
Garantietermijn overige artikelen
In het geval van schade of gebreken door materiaal- of productiefouten geldt:
- Tot 3 maanden na aankoop 100% vergoeding of kostenloze vervanging.
- Tot 6 maanden na aankoop 50% vergoeding.
Bij latere reclamaties afhankelijk van de beoordeling door de deskundige.
Bij onzorgvuldig handelen of oneigenlijk gebruik vervallen de garantie aanspraken. Vochtvlekken kunnen nooit aanleiding geven tot garantie.
Bedenktijd/Herroepingsrecht:
Zie onze pagina betreffende het herroepingsrecht
Bepaling restitutiebedrag:
De bepaling van het restitutiebedrag zal plaatsvinden door een deskundige die hetgeen retour is ontvangen zal beoordelen en het restitutiepercentage zal vaststellen. Hiervan zal de klant z.s.m. op de hoogte gebracht worden. Bij akkoord door de klant zal het bedrag binnen 7 dagen overgemaakt worden. Terugbetaling vindt zoveel mogelijk plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee u de oorspronkelijke betaling heeft gedaan.
Indien de klant niet akkoord gaat met het vastgestelde restitutiebedrag, dan blijven de goederen eigendom van de klant en dient de klant deze binnen 10 werkdagen te komen afhalen c.q. laten afhalen.
Annulering:
- Annulering van producten die speciaal voor u op maat gemaakt worden is niet mogelijk.
- Tot 2 dagen na plaatsing van uw order kunt u deze, mits het een artikel is uit het standaardassortiment, kosteloos annuleren.
- Bij latere annulering, maar nog voor verzending van de goederen kan 5% van de goederenwaarde in rekening gebracht. Liever lossen we het in goed overleg op.
- Bij annulering na verzending, maar voor ontvangst van de goederen, kan 10% van de goederenwaarde plus de evt. doorberekende verzendkosten in rekening gebracht worden.
- Annuleringen dienen altijd schriftelijk, per mail of per post, aan ons te worden doorgegeven. Stuurt u (een kopie van) uw orderbevestiging mee, of vermeldt duidelijk uw naam, adres, e-mail adres en het ordernummer.
- Terugbetaling vindt zoveel mogelijk plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee u de oorspronkelijke betaling heeft gedaan.
- Terugbetaling zal uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van uw annulering plaatsvinden.